WorldwideKreiseisenbahn schrieb:
-------------------------------------------------------
> Die technischen Daten stammen aus einer
> bahninternen Mitteilung für Mitarbeiter und
> dürften damit als zutreffend eingestuft werden.
.
Danke. Mittlerweile hat DB Cargo diese Information auch gegenüber dem internationalen Eisenbahnmagazin „Railvolution“ auf Nachfrage bestätigt.
Zitat:
„[ Frage:] 5) What exactly does mean the „specific adaptations for the range of uses planned by DB Cargo“? [...] Will the output in both modes (electric and diesel) still 2,000 kW as before? Which specific adjustments on the locomotives are asked?
[ Antwort DB Cargo:] "The diesel engine will have a nominal output of 950 kW, in E-mode the locomotive output remains at up to 2,200 kW. In addition, the visible platforms for shunters at the locomotive ends and a radio remote control will be integrated, and others."“
(Zitat Ende)
Quelle:
[
www.railvolution.net]
Gruß
223 061
1-mal bearbeitet. Zuletzt am 12.09.20 15:38.